Организация учебно-методической работы на курсе инфекционных болезней в Медицинском институте СВФУ
Статья в журнале
Русский
Библиогр.: с. 63 (4 назв.)
378.4:616.9(571.56-25)
учебный процесс; студенты; компетенции; образовательный стандарт; дисциплина; рабочая программа; учебно-методическая работа; инфекционные болезни; эпидемиология; educational process; training of students; competence; standard; educational department; learning program; infectious diseases; analysis of educational and methodical work; epidemiology; prophylaxis
Медицина и здравоохранение / Инфекционные болезни, Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Педагогика высшей профессиональной школы
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. – 2017. – N 1 (06)
C. 59-63
Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова
Якутск, Северо-Восточный федеральный университет
2222-5404 (print)
РИНЦ 2017: 0,237
Despite the significant progress in prevention and treatment of infectious diseases, the situation in the region remains difficult. That fact dictates the necessity of modernizing approaches to infectious disease prevention and specialists' education. Improving the efficiency, consistency and practical orientation of the education will contribute to enhanced quality of healthcare and improve the epidemiological situation on infectious diseases. A priority in teaching is synoptical (systemic) principle, covering the issues of diagnosis, treatment, and prevention of the most common infectious diseases. The subject of study of infectious diseases is the semiotics of infectious diseases. The program includes the goal and objectives of the discipline, its actuality in contemporary infectology, the list of basic knowledge and skills in all the studied blocks of the discipline. The lectures cover the most relevant topics in the curriculum and have the problem format, according to a current epidemiologic situation and considering the development of medicine. First, students learns the epidemiologic approach to studying infectious diseases during the practical course works with real clinical cases. The aim of the practical course is acquisition of basic theoretical, methodical and organizational parts of the curriculum. During the course we widely use the opening, mid-term and final forms of control. Students' take-home work includes some topics that cannot be studied in the practical course and controlled by tests, clinical cases and interview methods. An important role is attributed to the internship at the infectious disease hospital department under lecturer's supervision, where students learn to examine patients, distinguish main syndromes, formulate preliminary diagnosis and determine treatment tactics
Слепцова, С. С. Организация учебно-методической работы на курсе инфекционных болезней в Медицинском институте СВФУ / С. С. Слепцова, П. С. Дьячковская, В. К. Семенова // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. Серия: Медицинские науки.— 2017. — N 1 (06). — С. 59-63.
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Гигиена. Санитария,
- Прикладные науки. Медицина. Ветеринария. Техника. Сельское хозяйство > Медицина > Эпидемиология,
- НАУКА ЯКУТИИ > ПРИКЛАДНЫЕ НАУКИ. МЕДИЦИНА. ТЕХНИКА. СЕЛЬСКОЕ ХОЗЯЙСТВО > Медицина > Гигиена. Санитария,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки