Methods of teaching russian checkers at the preschool age
Методика обучения русским шашкам в дошкольном возрасте
Methods of teaching russian checkers at the preschool age
Статья в журнале
Русский
372.3:794.24(571.56)
русские шашки; дошкольное воспитание; мультипликационные персонажи; региональные особенности; russian checkers; preschool education; cartoon characters; regional features
Народное образование. Педагогика / Дошкольное образование. Дошкольная педагогика / Методика обучения и воспитания в дошкольных учреждениях
Глобальный научный потенциал: научно-практический журнал. – 2023. – 11 (152)
С. 72-75
Глобальный научный потенциал: научно-практический журнал
Санкт-Петербург, Издательский дом "ТМБпринт"
Основан в 2005 г.
Выходит ежемесячно
Журнал выпускается с 2005 года, адресуется научным работникам и специалистам, аспирантам и студентам, занимающимся исследованием функционирования и развития экономики, права, производства, теоретическими и прикладными научными вопросами в различных отраслях знаний. Журнал выпускается как в обычной сводной форме, так и в виде тематических выпусков по отдельным проблемам. Статьи публикуются на одном из 2-х языков: русском, английском и сопровождаются аннотациями на каждом из этих языков. Принимаются к публикации научные статьи, обзоры, краткие сообщения, дискуссионные материалы, письма в редакцию, а также серийные статьи, а при необходимости – отдельные расширенные препринты работ и диссертаций с публикацией в журнале их рефератов. Статьи проходят профессиональное рецензирование, тщательную научную экспертизу, после чего предоставляются на рассмотрение членам редколлегии. Основной задачей журнала является распространение на территории России, стран СНГ и дальнего зарубежья информации о научных разработках, проводимых учеными МОО "Фонд развития науки и культуры", формирование вокруг журнала научных школ и направлений, информационная поддержка приоритетных научных исследований. Журнал является периодическим изданием и издается 12 раз в год.
The journal has been published since 2005 and is addressed to researchers, professionals and students involved in the study of the functioning and development of economy, law, manufacturing, theoretical and applied research in the various fields of knowledge. The journal is issued in a conventional form and as thematic issues on specific problems. The papers are published in Russian and English with abstracts and keywords in both languages. The journal welcomes papers, reviews, brief reports, discussion papers, letters to the editor, as well as series of papers, and extended abstracts and preprints of dissertations on request. Articles are reviewed by experts and submitted to the members of the editorial board. The main objective of the journal is to disseminate information about the scientific research conducted by scientists and leading specialists, scientific schools and directions, information support of the priority scientific research, popularization of scientific ideas on the territory of Russia, CIS and far-abroad. The founder of the journal Science Prospects is the NGO Foundation for the development of science and culture.
Журнал является рецензируемым, входит в систему РИНЦ
Глобальный научный потенциал : научный журнал / Межрегиональная общественная организация "Фонд развития науки и культуры" ; главный редактор О. В. Воронкова . - Санкт-Петербург : Межрегиональная общественная организация "Фонд развития науки и культуры", 2005–. ISSN 1997-9355. – 2023, N 11 (152). – 415 с.
This article reflects on the teaching of Russian checkers in preschool children in rural areas of the Republic of Sakha (Yakutia). The purpose of the study is to teach preschool children the game of Russian checkers. The research hypothesis is that learning to play Russian checkers for preschoolers will be much better and faster if they use figurines of cartoon characters instead of checkers. What we see will increase interest in checkers and make the learning process fun. Methods and organization of the study were as follows: a theoretical analysis of literary sources on the topic of research, observations, a survey, a conversation, a pedagogical experiment, and questionnaires; the results were processed by the method of mathematical statistics. The children from the Child Development Center - kindergarten No. 11 "Suluschaan" in the village of Namtsy, Namsky ulus (district) of the Republic of Sakha (Yakutia) participated in the experiment. Two groups were developed: an experimental group and a control group. The experimental group practiced Russian checkers with cartoon characters, and the control group practiced regular round white and black checker pieces. It is concluded that the use of cartoon characters instead of checkers pieces showed very good results. The children played with great interest and it became easier to explain combinations and moves. The statistical analysis showed that according to the results of the quiz (testing) and competitions, the use of cartoon figures turned out to be effective in teaching; they showed better results compared to preschoolers in the control group at competitions. The result of the research at this stage has been achieved.
Методика обучения русским шашкам в дошкольном возрасте / Борохин М. И., Попова С. И., Логинов В. Н. [и др.] ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Центр развития ребенка - детский сад N 11 "Сулусчаан", Чурапчинский государственный институт физической культуры и спорта, Арктический государственный агротехнологический университет // Глобальный научный потенциал. - 2023. - N 11 (152). - С. 72-75.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки