Инновационные подходы в образовании: педагогический хакатон как драйвер цифровой трансформации = Innovative approaches in education: pedagogical hackathon as a driver of digital transformation
Статья в журнале
Русский
37.018.46(571.56)
инновационные подходы; педагогический хакатон; цифровая трансформация; новая педагогическая культура; дистанционное обучение; интерактивные игры; технологии больших данных; искусственный интеллект; коллективный обучающий диалог; демоверсия образовательного продукта; презентация проекта; innovative approaches; pedagogical hackathon; digital transformation; new pedagogical culture; distance learning; interactive games; big data technology; artificial intelligence; collaborative learning dialogue; demo version of an educational product; project presentation.
This article is dedicated to describing the experience of conducting a pedagogical hackathon in the Republic of Sakha (Yakutia). The pedagogical hackathon, adapted by the Institute for Development of Education and Advanced Training named after S. N. Donskoy-II in 2019, is a unique educational event. The hackathon provides a platform for developing new educational technologies, methods, and approaches that support the resolution of current pedagogical challenges in the context of the digital transformation of education. The article highlights the significance of the hackathon in creating a new pedagogical culture, exchanging experiences among educators and developing professional pedagogical competencies. The pedagogical hackathon in the Republic of Sakha (Yakutia) is considered a catalyst for change in education, contributing to innovative development and enhancing the quality of educational systems.
Слепцова, С. Д. Инновационные подходы в образовании:педагогический хакатон как драйвер цифровойтрансформации / С. Д. Слепцова ; АОУ РС (Я) ДПО "Институт развития образования и повышения квалификации им. С. Н. Донского-II" // Народное образование Якутии. - 2024, N 3 (132).- C. 88-92.
Войдите в систему, чтобы открыть документ