Развитие критического мышления младших школьников посредством квест-технологии на уроках математики с учетом этнорегионального компонента = The development of critical thinking of younger schoolchildren through quest technology in mathematics lessons, taking into account the ethnoregional component
Бугаева Ая Петровна (Научный руководитель)
Статья в сборнике трудов конференций
Русский
373.3.016:51(571.56)
критическое мышление; квест-технология; квест-игра; этнорегиональный компонент; урок математики; critical thinking; quest technology; quest game; ethnoregional component; math lesson
The purpose of this scientific article is to examine the efficacy of utilizing quest technology integrated with an ethnoregional component for fostering critical thinking skills in students. The research focuses on the implementation of quest games that incorporate elements of ethnoregional culture. The inclusion of an ethnoregional component in quest technology is shown to enhance students’ critical thinking abilities, including analysis, evaluation, synthesis, and problem-solving, while also contributing to their cognitive and cultural development.
Попова, О. В. Развитие критического мышления младших школьников посредством квест-технологии на уроках математики с учетом этнорегионального компонента / О. В. Попова ; научный руководитель А. П. Бугаева ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Педагогический институт // Аргуновские чтения - 2024. - Якутск : ИЦ НБ РС (Я). - (Культура Арктики ; вып. 15). - С. 389-393.
Войдите в систему, чтобы открыть документ