Трансдисциплинарный подход в педагогическом образовании в подготовке педагогов для школ Крайнего Севера = Transdisciplinary approach in pedagogical education in preparation of teachers for schools of the extreme North
Статья в журнале
Русский
378.637(571.56)
трансдисциплинарный подход; педагогическое образование; теоретические подходы; арктическое образование; сельские школы; значимость подготовкипедагогов ; Крайний Север; этнокультурное образование; цель; возможные механизмы реализации; transdisciplinary approach; pedagogical education; theoretical approaches; Arctic education; rural schools; importance of training teachers; Far North; ethno-cultural education; aim; possible mechanisms of implementatio
Народное образование. Педагогика / Высшее профессиональное образование. Общая педагогика
Бизнес. Образование. Право: [научный журнал]. – 2018. – 2 (43)
С. 350-354
Бизнес. Образование. Право: [научный журнал]
Волгоград, [Волгоградский институт бизнеса]
Основан в 2006 г.
Выходит 4 раза в год
1990-536X (print)
Бизнес. Образование. Право : [научный журнал] / учредители Е. А. Кумейко ; главный редактор Р. В. Калиничева. - Волгоград : [Волгоградский институт бизнеса], 2006-. ISSN 1990-536X (print). - 2018, N 2 (43). - 380 с.
Article reveals the problem of transdisciplinary approach expediency in teacher training as one of the new and perspective approaches in pedagogical education development. This approach orients on the modern education to be fundamental, higher, qualified and aimed to develop versatile and universal knowledge of every particular person, teacher, whose activity oriented to the solution of complex problems in Һnature - human - societyһ system. The author suggests to use transdisciplinary approach in teacher training from this particular position, especially for the northern schools as ethno-cultural education is natural and cross-curriculum in origin. Article defines general theoretical approaches, represents the vision of the aim and mechanisms of this approach implementation in pedagogical education development, that is rare phenomenon in pedagogy itself, particularly in the ethno-cultural education context.
Николаева, А. Д. Трансдисциплинарный подход в педагогическом образовании в подготовке педагогов для школ Крайнего Севера / А. Д. Николаева ; Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова // Бизнес.Образование. Право. - 2018. - N 2 (43). - С.350-354. - DOI: 10.25683/VOLBI.2018.43.219
DOI: 10.25683/VOLBI.2018.43.219
- Общественные науки. Образование > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров,
- НАУКА ЯКУТИИ > ОБЩЕСТВЕННЫЕ НАУКИ > Народное образование. Воспитание. Обучение. Организация досуга > Высшее образование. Высшая школа. Подготовка научных кадров.
Чтение документа возможно в помещении библиотеки