Место работы автора, адрес/электронная почта: Северо-Восточный федеральный университет им. М. К. Аммосова, Институт математики и информатики ; 677013, г. Якутск, ул. Кулаковского, 42 ; e-mail: sp.stepanov@s-vfu.ru ; https://www.s-vfu.ru
Ученая степень, ученое звание: канд. физ.-мат. наук
Область научных интересов: Информатика, вычислительные технологии
ID Автора: SPIN-код: 2943-2640, РИНЦ AuthorID: 856700
Количество страниц: 8 с.
The numerical modeling of the thermal regime of a roadbed in conditions of cryolithozone is observed. The numerical implementation was made on the base of finite elements approach, with a help of which the numerical modeling in the field of complex geometry taking into account the ground banding and presence of thermal covering can be produced. The numerical comparison of the influence of seasonal fluctuations of temperature of the environment, snow and soil cover on the thermal regime of railway subsoil is held. The results of numerical calculation for various geometrical shapes of soil cover banket taking into account thermal covering with penoplex are represented.
Математическое моделирование теплового режима железнодорожного полотна в условиях криолитозоны=Mathematical Modeling of the Thermal Regime of a Railway Line in Conditions of Cryolithozone / П. Н. Вабищевич, С. П. Варламов, В. И. Васильев, М. В. Васильева, С. П. Степанов // Вестник Северо-Восточного федерального университета им. М. К. Аммосова. – 2013. – Т. 10, N 5. – C. 5-11.